سرور مجازی
3 خرداد 1401

آیا سرور مجازی به‌تنهایی برای تامین نیازهای زیرساختی کسب‌وکارها کفایت می‌کند؟

سرور مجازی
این مشکل باعث شد شرکت‌ها با نصب Hypervisor ها، منابع یک سرور را به چند سیستم‌عامل جداگانه اختصاص دهند و هر سرویس را بر روی یک سیستم‌عامل جداگانه نصب کنند و در واقع ایده ساخت سرور مجازی شکل گرفت. بعدها شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات زیرساختی، با ایجاد تجهیزات سخت‌افزاری بسیار پیشرفته سرورهای فیزیکی عظیمی راه‌­اندازی کردند و منابع پردازشی ایجاد شده را به واحدهای کوچک‌تری تقسیم کردند و هرکدام را در قالب یک سرور مجازی با سیستم عاملی جداگانه و مستقل در اختیار کسب‌­وکارها قرار دادند.

با وجوداینکه سرورهای مجازی گزینه مناسبی برای زیرساخت پردازشی کسب‌وکارها هستند، ولی به‌تنهایی نمی‌­توانند تمامی نیازهای IT یک کسب­وکار را پاسخ دهند؛ برای پوشش تمامی ابعاد و دغدغه‌های کسب‌­وکار، باید این سرورها را همراه با امکانات دیگری مانند زیرساخت شبکه و سرویس‌­های ذخیره‌­سازی به کار برد. در واقع کسب‌وکارها به شبکه‌ای پرسرعت، پایدار و با افزونگی کامل نیاز دارند تا با استفاده از دیسک­‌های ذخیره‌­سازی پایدار و مطمئن، بتوانند امکان استفاده از فضای ذخیره‌­سازی به میزان نیاز در هر لحظه را پیدا کنند. همچنین لازم است تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات، مسئولیت رفع مشکلات احتمالی زیرساخت‌ها و تأمین امنیت آنها را عهده‌دار شوند.

موضوع امنیت همواره یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کسب‌وکارها برای مهاجرت به زیرساخت‌های ابری بوده است. وجود مکانیزم‌های محافظتی چندلایه و فایروال‌های تخصصی باعث حفظ امنیت داده‌ها می‌شود. همچنین مانیتورینگ امنیت زیرساخت، مدیریت لاگ و رخداد و مدیریت اعتبارسنجی نیز از موضوعات قابل‌ملاحظه هستند. در نتیجه وجود تیم و ساختاری که بتواند امنیت شبکه را تا حد زیادی تضمین و پشتیبانی مناسبی برای داده‌ها فراهم کند، در کنار به‌کارگیری سرور مجازی اهمیت بسیاری دارد. پس برای آنکه بتوان از سرور مجازی تهیه شده، حداکثر کارایی و ضریب اطمینان را کسب کرد، باید آن را در کنار چنین امکاناتی به کاربرد. استفاده از این سرویس‌های جانبی در کنار سرور مجازی، باعث ایجاد مجموعه زیرساختی کامل، باکیفیت، کارا و امن می‌شود.

ارائه طیف کاملی از خدمات ابری باکیفیت توسط ابرآمد

شرکت ارائه‌­دهنده خدمات، نقش بسزایی در کیفیت سرویسی که کسب‌وکارها دریافت می‌­کنند خواهد داشت. ابرآمد یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری است که با شناخت و درک مناسبی که از کسب‌وکارها دارد، تلاش کرده است تا با تأمین مجموعه‌ای از نیازهای فناوری اطلاعات کسب‌وکارها، سرویس‌هایی کامل، پایدار و قابل‌اتکا به بازار ارائه کند. ابرآمد ماشین مجازی شما را در کنار تمام فاکتورهای موردنیاز، به‌صورت یک مجموعه کامل زیرساختی و همانند یک دیتاسنتر مجازی، فراهم می‌کند.

سرویس‌های ابرآمد چه مزیت‌هایی برای کسب‌­وکار شما به ارمغان می‌آورند؟

بهینه‌سازی منابع: معمولاً مدیران IT سرورهای فیزیکی را با بالاترین ظرفیت منابع برای زمان‌های اوج مصرف و بهره‌برداری در آینده ساماندهی می‌کنند؛ تا با رشد شرکت در سال‌های بعد دچار مشکل نشوند. با استفاده از سرویس رایانش ابرآمدی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید منابع موردنیاز خود را افزایش یا کاهش دهید. این مزیت در سازمان­‌های بزرگ باعث کاهش تعداد سرور و منابع IT بلااستفاده می‌شود.
امنیت داده‌ها: با سرویس رایانش ابرآمدی می­‌توانید از سطح بالایی از امنیت سیستم و محافظت از داده پیشرفته بهره‌­مند شوید. روزانه حملات سایبری زیادی در سراسر دنیا روی می­‌دهد و امنیت به یکی از اصلی­‌ترین دغدغه‌­های شرکت‌ها تبدیل شده است. بخش امنیت تیم فنی ابرآمد، به‌صورت مداوم و با استفاده از راهکارهای به‌روز و مطرح دنیا، رخدادهای امنیتی را پایش کرده و دائماً در حال ایجاد بهینه­‌سازی­‌های متناسب با این رویدادها هستند. در حوزه امنیت، ابرآمد در کنار مانیتورینگ دائمی توسط تیم متخصص خود، با سرمایه‌­گذاری­‌های کلان و با تأکید بر محافظت چندلایه از اطلاعات مشتریان و بهره‌­برداری از تجهیزات با لایسنس‌های معتبر، سطح امنیت بسیار بالا و فراتر از راهکارهای میسر به‌صورت درون‌سازمانی فراهم نموده است. درعین‌حال با استفاده از سرویس DR (Disaster Recovery) نسخه‌های پشتیبان از کل اطلاعات شما به‌صورت خودکار و سیستماتیک در مکان امن دیگری نگهداری می‌شود؛ تا در صورت وقوع هر اتفاقی برای سایت اول و یا شهر محل استقرار سرور، امکان سرویس‌دهی از نقطه‌ای دیگر برای شما فراهم باشد و سرویس‌ها متوقف نشوند تا مشتری‌ها و پرسنل شما در سایر نقاط بتوانند از آن استفاده کنند.
در دسترس بودن: سرویس‌های ابرآمد در هر لحظه از شبانه‌روز در دسترس شماست و از هرکجا که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید به سرورتان متصل شوید. درنتیجه همیشه آخرین ورژن اطلاعات، با امنیت کامل در دسترس شما خواهد بود.
مقیاس‌پذیری: مقیاس‌پذیری آنی به شما امکان می‌دهد تا با توجه به نیازتان، منابع خود را افزایش یا کاهش دهید. ممکن است شما در بازه‌های زمانی خاصی، به منابع زیرساختی بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشید. با استفاده از سرویس رایانش ابرآمدی، می‌توانید به‌راحتی منابع جدید موردنیاز را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. نکته مهم این است که در چنین مواقعی، تنها به‌اندازه همان چند روز هزینه منابع اضافه شده را پرداخت می‌کنید و نیازی به رزرو آن منابع برای مدت طولانی و صرف هزینه اضافی نیست.
تداوم کسب‌وکار در شرایط بحرانی: با دسترسی بدون محدودیت به سرویس‌های ابری، فعالیت کسب‌وکارها در هر شرایطی بدون وقفه ادامه می‌یابد. کیفیت سرویس‌هایی نظیر دورکاری در این شرایط باعث می‌شود نه‌تنها کسب‌وکارها از این شرایط خاص آسیب نبینند، بلکه بهره‌­وری کارکنان و در نهایت سازمان نیز افزایش یابد.
پشتیبانی فنی 7*24: امروزه با گسترش شاخه‌­های مختلف فناوری اطلاعات شاهد تفکیک هر چه بیشتر تخصص در حوزه‌­های مختلفIT هستیم و کسب تخصص در تمامی شاخه­‌ها عملاً امری غیرممکن شده است. تمامی سرویس­‌های ابرآمد، از پشتیبانی فنی 24 ساعته در 7 روز هفته بهره‌­مند هستند. تیم پشتیبانی ابرآمد متشکل از متخصصین تمامی حوزه­‌های موردنیاز است که به‌صورت دائم مشغول پایش و نگهداری از بخش­‌های مختلف سرویس مشتریان حتی در روزهای تعطیل هستند.
افزونگی مناسب در لایه‌های مختلف زیرساختی: ابرآمد با در نظر گرفتن افزونگی مناسب این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که حتی در صورت خرابی چند سرور به‌صورت هم‌زمان، دچار اختلال در سرویس‌دهی نشوید. همین موضوع در لایه­‌های شبکه، امنیت و ذخیره‌­سازی نیز صادق است و خرابی یک دستگاه الکترونیکی که همیشه محتمل است، باعث قطع شدن کل سرویس نخواهد شد.
امکان ارائه خدمات بر اساس نیاز و تمایل شما: یکی از نقاط قوت ابرآمد، ارائه سرویس‌ها به‌صورت مدیریت شده است؛ کسب‌وکارها می‌توانند بر اساس تمایل خود، سرویس‌های ابرآمد را به‌صورت مدیریت شده درخواست کنند. در چنین حالتی در واقع کلیه خدمات زیرساختی شبکه، ذخیره­‌سازی، امنیت و پشتیبانی و مدیریت زیرساختتان توسط تیم متخصص ابرآمد انجام می‌گردد.

تهران، خیابان فاطمی، خیابان هشت بهشت، پلاک ۲۰ ، طبقه منفی ۲

۸۸۹۸۹۰۳۷ ۰۲۱ - ۸۸۹۵۹۸۶۹ ۰۲۱

7 روز هفته، 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم

خرید سبز