گجت‌های مجهز اپل
3 خرداد 1401

اپل به دنبال ساخت گجت‌های مجهز به درگاه USB-C

کابل اپل

اپل به دنبال ساخت گجت‌های مجهز

این اطلاعات در ادامه توییتی که وی در روز ۱۱ ماه مه امسال منتشر کرده بود، ارائه شد. وی در این توییت مدعی شد که اپل در سال ۲۰۲۳، تغییراتی را در طراحی گوشی‌های آیفون خود اعمال خواهد کرد تا بتواند این محصول را با قابلیت پشتیبانی از استاندارد جهانی درگاه‌ها وارد بازار کند.اگر چه این کارشناس فناوری، نیمه دوم سال آینده را برای عرضه این محصول پیش‌بینی کرد اما هنوز این خبر با واکنشی از سوی اپل همراه نبوده و به طور دقیق مشخص نیست که آیا این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر.

مینگ-چی کو در خصوص زمان عرضه محصولات جانبی مجهز به درگاه USB-C نیز تنها به ذکر عبارت «در آینده قابل‌پیش‌بینی» اشاره کرد. در همین رابطه، اخیرا بلومبرگ با انتشار گزارشی مدعی شد که آیفون مجهز به درگاه USB-C اپل در سال آینده عرضه نخواهد شد.

بدیهی هست که برای اپل بهتر خواهد بود که بتواند این آیفون به همراه لوازم جانبی مرتبط با آن را به یک باره روانه بازار کند اما بازهم هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل بخواهد چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد و شاهد تصمیمی‌ غیرمنتظره از سوی این شرکت نباشیم.

به نظر می‌رسد که فشارهای نهادهای قانون‌گذار در اجبار تولیدکنندگان به استفاده از استانداردهای یکسان در محصولات هوشمند برای فراهم کردن تجربه کاربری بهتر برای خریداران این دستگاه، در اتخاذ این تصمیم مبنی بر عرضه آیفون با درگاه USB-C بی‌تاثیر نبوده است.

اتحادیه اروپا طی سال‌های اخیر، اقداماتی را برای استفاده از درگاه شارژ یونیورسال در دستگاه‌های هوشمند صورت داده و در ماه گذشته نیز تعبیه این درگاه را در تمامی‌دستگاه‌های الکترونیک با اندازه متوسط و کوچک، اجباری کرد.

تهران، خیابان فاطمی، خیابان هشت بهشت، پلاک ۲۰ ، طبقه منفی ۲

۸۸۹۸۹۰۳۷ ۰۲۱ - ۸۸۹۵۹۸۶۹ ۰۲۱

7 روز هفته، 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم

خرید سبز